تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي
           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 10:6
سعيد

اندروید با گامهای بلندی به جلو می رود و در بسیاری از زمینه ها رقابت تنگاتنگی را با آی او اس اپل به راه انداخته اما روبات سبز گوگل حداقل در یک زمینه تا کنون بازی را به اپل باخته است: بازار پزشکی.

علی رغم پیشرفت های بزرگ اندروید گوگل در سهم خواهی از بازار ، اپل تا کنون توانسته است برتری خود را در عرصه پزشکی در هر سه شاخه استفاده از تبلتها و اسمارت فونها و همچنین تنوع تولید و عرضه اپلیکیشن های پزشکی حفظ کند. بویژه در آمریکا که استفاده از گجتهای اپلی تقریبا به کلیشه استاندارد همه مراکز درمانی تبدیل شده است.

حالا سه شرکت موتورولا، ورایزون و باکستون هم قسم شده اند تا پرچم اندروید را بر فراز صنعت ابزارهای پرتابل پزشکی به اهتزاز دربیاورند. خبرها حاکی از آن است که این سه شرکت در حال همکاری برای رسیدن به یک استاندارد امن، مفید و مطمئن برای استفاده در صنعت خدمات درمانی هستند. هدف این است که ابزارهای همراه و اپلیکیشن های مطمئن و کاربردی برای استفاده در بخشهای درمانی و آموزش پزشکی به بازار عرضه شوند.

آنچه که این محور متحد ارائه خواهد داد ترکیبی از سیستم مدیریت ویژه تجهیزات موبایل از BoxTone بر روی تبلت ها و اسمارت فونهای اندرویدی Motorola خواهد بود، که از شبکه قدرتمند 4G LTE بی سیم Verizon استفاده خواهد کرد. آنچه که در این ترکیب به آن دقت خواهد شد، مطابقت با قانون مسوولیت و انتقال پذیری اطلاعات بهداشتی HIPAA است.

به نظر می رسد موتورولا بعنوان بازوی سخت افزاری گوگل در نظر دارد دستاورد این مثلث متحد را به قلب بخش توسعه پزشکی اپل شلیک کند. شما فکر می کنید در این دوئل چه کسی برنده خواهد شد؟



           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 10:3
سعيد

پاناسونیک تلویزیون های LED و پلاسمای 2012 خود را معرفی کرد. ظاهر تلویزیون های 2012 پاناسونیک نسبت به مدل های قبل ظریف تر شده و Border Less یا بدون لبه هستند؛ علاوه بر ظاهر، کیفیت تصویر این تلویزیون ها نیز بهبود یافته است.

اکثر پلاسما های پاناسونیک 65 اینچ به بالا و اکثر LED های آن 55 اینچ به بالا هستند. جالب است بدانید پاناسونیک از هر دو تکنولوژی Active Shutter و Passive برای نمایش تصاویر سه بعدی در این تلویزیون ها بهره برده است و می توانید بنا بر سلیقه خود، یکی از مدل های Active 3D یا Passive 3D را خریداری کنید. در ادامه تصاویر، مشخصات و امکانات کلی مدل های VT50، GT50، ST50، WT50، DT50 و چند مدل جذاب دیگر را مشاهده می کنید.

panasonicpress2012-4

تلویزیون های جدید پاناسونیک بر خلاف مدل های قبلی طراحی باریک تر و زیبایی دارند که با ظاهر خانه های مدرن کاملا همخوانی دارد. ضمنا همه تلویزیون های جدید این شرکت به جز یک مدل، قابلیت پخش تصاویر سه بعدی را دارن

پاناسونیک، پلاسماهای زیادی را معرفی کرده ولی VT50 سردمدار و برترین مدل در بین آنهاست. پلاسماهای VT50 و GT50 هر دو 2500 هرتز بوده و مجهز به فناوری پخش تصاویر سه بعدی می باشند. بیشتر پلاسماهای پاناسونیک در سایز های بالای 65 تولید خواهند شد و همچنین مشکلی در مورد رفلکس نور در نمایشگر آنها در طول روز مشاهده نخواهید کرد.

اما بهترین مدل LED های پاناسونیک WT50 و DT50 می باشند که مجهز به پنل IPS با زاویه دید گسترده بوده و از تکنولوژی Active Shutter برای پخش تصاویر سه بعدی بهره می برند. پاناسونیک همچنین دو مدل تلویزیون LED به نام های ET5 و ET50 با تکنولوژی Passive 3D (عینک ارزان و سبک برای سه بعدی) معرفی کرده است.

برخی از تلویزیون های پاناسونیک مجهز به پردازنده دو هسته ای می باشند. وجود این پردازنده دو هسته ای باعث می شود تلویزیون قابلیت انجام دوکار همزمان را داشته باشد. به طور مثال می توانید زمانی که در حال مشاهده تلویزیون هستید، در قسمت چپ یار راست تصویر، بازی کنید یا از اینترنت تلویزیون استفاده کنید.

یک لوح لمسی که ظاهر آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، به عنوان ریموت کنترل با بعضی از تلویزیون های هوشمند و پیشرفته پاناسونیک عرضه می شود. اکنون نوبت به معرفی برترین مدل های پاناسونیک می رسد.

panasonicsmart2012-4



           
جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, :: 19:30
سعيد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:1
سعيد

 

 


تفنگ لیزری Hasbaro: مغز این تفنگ لیزری یک دستگاه آیفون یا آیپاد است که به عنوان چشم بازیکن و نشان دهنده مسیر وی عمل می‌کند. نمایشگر روی صفحه نمایش این ابزار مگسک تفنگ، اهداف، و موقعیت راداری دشمنان را در فاصله 80 متری نشان می‌دهد. 24 نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند این بازی را انجام دهند.


ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 14:58
سعيد

 

بله، محافظت از کپی. این تکنولوژی که با عنوان مدیریت حقوق دیجیتال (Digital Rights Management) یا DRM هم شناخته می شود، یک بخش لازم و ضروری اما اغلب افراطی دنیای دیجیتالی ما است.
به صورت تئوری، نرم افزار محافظت از کپی DVD یا CD ابزاری است که از تولید کنندگان محتوا در برابر فروش غیرقانونی محصولات شان محافظت می کند. در واقعیت، گاهی اوقات این یک تکنیک مزاحم است که باعث سردرگمی مشتریان می شود.
اما جدا از نظرات متناقض و متفاوت افراد مختلف، ممکن است برای تان جالب باشد که نرم افزارهای محافظت از کپی چگونه کار می کنند.
البته پاسخ به این سوال از دیسکی به دیسک دیگر کاملا متفاوت است، اما این برنامه ها را در چند دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد.


قفل منطقه ای محافظت کپی



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:43
سعيد

آیا می‌دانید هنگام کار با ابزارهای الکترونیکی خود، ممکن است چه اشتباه‌هایی مرتکب شوید که به ضررتان تمام شود و امنیت‌تان را در دنیای پیچیده فناوری مدرن به خطر بیاندازد؟
 
کریستوفر نول از نویسندگان وب‌سایت PCWorld در مطلب به بدترین عاداتی اشاره کرده که هر یک از کاربران رایانه‌ها ممکن است به علت نا‌آگاهی، عدم توجه یا حتی تنبلی گرفتارش شده باشند و ندانند که این اشتباه‌ها تا چه حد می‌تواند به ضررشان تمام شود. 

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:33
سعيد

 یک هکر ناشناس تصاویر و مستنداتی را منتشر کرده که نشان می دهد موفق به هک کردن سیستم کنترل یک توربین بادی 200 مگاواتی در فلوریدا شده است.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، این هکر موفق شده سیستم کنترلی توربین یاد شده که متعلق به شرکت NextEra Energy Resources می باشد را به طور کامل در اختیار بگیرد. 
این هکر که نام مخفف Bgr R. را برای خود انتخاب کرده در مورد انگیزه اش نوشته است: من برای انتقام گرفتن از اخراج غیرقانونی خودم از شرکت NextEra توربین آنها را هک کردم. شما در این مورد هیچ کاری نمی توانید بکنید چون من برقتان را قطع می کنم. 
وی در مصاحبه ای که از طریق ایمیل انجام شده خود را یک کارمند سابق این شرکت معرفی کرده که موفق به شناسایی یک آسیب پذیری در نرم افزار مدیریت این توربین شده است. این نرم افزار توسط شرکت سیسکو طراحی شده است. 
وی سپس با استفاده از این نقص سیستم های مبتنی بر پلاتفورم مدیریت و کنترل SCADA را هک کرده است و توانسته کنترل کامل توربین ها را در اختیار بگیرد. 
هنوز برای کارشناسان مشخص نیست وی واقعاً موفق به خرابکاری شده یا در این مورد داستان سرایی کرده است. اما بررسی های امنیتی در این زمینه در حال انجام است. 
این توربین در 170 مایلی جنوب شرقی Alberquerque در ایالت نیومکزیکو قرار دارد. این توربین از سال 2003 نصب شده و در حال استفاده است. 

 

 



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:16
سعيد

 شرکت کینگستون از هارددیسک خارجی جدیدی رونمایی کرده که به صورت اختصاصی برای iPad ساخته شده و می‌تواند فضای مورد نیاز برای صاحبان این رایانه لوحی را در اختیار آن‌ها بگذارد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، این هارددیسک خارجی که Mobi SX نام دارد و در اصل یک سیستم ذخیره‌ساز اطلاعات بی‌سیم محسوب هارددیسک خارجی بی‌سیم برای آی‌پدمی‌شود، سیستم امنیتی WEP را نیز در خود جا داده و این امکان را فراهم می‌کند تا سه کاربر به صورت همزمان اطلاعات خود را به صورت جداگانه در آن ذخیره کنند و هیچ یک از آن‌ها به اطلاعات یکدیگر دسترسی نداشته باشند. 
شرکت کینگستون اعلام کرده است که هارددیسک خارجی Mobi SX را در فصل دوم سال 2011 میلادی در اختیار کاربران جهانی می‌گذارد. 
این هارددیسک شامل سیستم بی‌سیم 802.11a/b/g/n می‌شود و در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایتی ساخته شده است. 
شرکت کینگستون اعلام کرد که این محصول هم‌اکنون فقط با سیستم‌عامل iOS اپل سازگاری دارد و در آینده مدل‌های دیگر آن سازگار با دیگر سیستم‌های عامل موبایلی عرضه می‌شوند. شرکت کینگستون ظاهر این هارددیسک خارجی را بسیار زیبا طراحی کرده و آن را شبیه به گوشی آیفون ساخته است. 
هارددیسک Mobi SX قادر است به صورت بی‌سیم به رایانه لوحی اپل متصل شود و بر اساس سیستمی موسوم به Kingstone WiFi کلیه خدمات بی‌سیم را در اختیار کاربران بگذارد. 

 

 



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:15
سعيد

 مایکروسافت اعلام کرد مجموعه آسیب پذیری هایی که در جریان رقابت هکری Pwn2Own در مرورگر اینترنتی IE8 این شرکت شناسایی شد در نسخه 9 این مرورگر یا IE9 وجود ندارد.

به گزارش فارس نویس به نقل از ای ویک، مدیران اصرار هکرها و انکار مایکروسافت بر سر حفره امنیتی جدیدمایکروسافت می گویند قبلاً این اشکالات را برطرف کرده و IE9 را بدون هیچ گونه آسیب پذیری یا باگ روانه بازار کرده اند. 
در جریان رقابت هکری Pwn2Own که هفته قبل برگذار شد حفره های امنیتی متعددی در نسخه های مختلف فایرفاکس، IE، کروم، سفری و .. شناسایی شد و به عنوان مثال هکرها در عرض 5 ثانیه مروگر سفری اپل را آلوده به کدهای مخرب خود کردند. 
با این حال مایکروسافت اصرار دارد که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده هیچ مشکلی در مرورگر تازه اش وجود ندارد و کاربران با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند. 
مایکروسافت از کاربران خود خواسته تا هر چه سریعتر به IE9 مهاجرت کنند. این در حالی است که مرورگر یاد شده تنها با ویندوز 7 سازگار است و لذا اکثریت کاربران ویندوز که از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند، نمی توانند این مرورگر را بر روی رایانه هایشان نصب کنند. 
در جریان رقابت هکری Pwn2Own مرورگرهای کروم و فایرفاکس در مجموع وضعیت امنیتی بهتری نسبت به رقبای خود داشتند. 



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:14
سعيد
 
 

Samsung Series 7 Slate - IFA 2011

صدای ایران: با وجود جنگ بین تبلت های اندرویدی در IFA 2011 سامسونگ این بار یک تبلت قدرتمند و مجهز به ویندوز 7 را عرضه می کند که دیگر با محدودیت های برنامه در اندروید مواجه نشویم. Samsung Series 7 Slate PC یک تبلت با صفحه نمایش 11.6 اینچی و با پردازنده دوهسته ای قدرتمند Intel Core i5-2467M و 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت SSD پرسرعت می باشد که می توانید با اتصال موس و کیبرد بی سیم آن را به یک لپ تاپ بی عیب و نقص تبدیل کنید. اگر به تبلت ها علاقمندید اما نبود برنامه های خاصی از PC در اندروید شما را آزار می دهد این گزینه انتخاب مناسبی خواهد بود چرا که علاوه بر قابلیت حمل فوق العاده با یک تبلت قدرتمند با ویندوز 7 مواجه هستید. سامسونگ ادعا کرده است که این تبلت شش ساعت عمر باتری در هر شارژ داشته و تنها ظرف 30 ثانیه کاملاً Boot و راه اندازی می شود و همچنین وعده آپدیت به ویندوز 8 پس از عرضه داده شده است.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 22:31
سعيد


 

یک سنت نادرست در بین مردم ما شایع است و آن اینکه نه یاد می گیرم و نه به روز می شویم. مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:44
سعيد




Apple 

ميوه مورد علاقه استيو جابز مؤسس و بنيانگذار شركت اپل، سيب بود و بنابراين اسم شركتش را نيز اپل (به معني سيب ) گذاشت.


Google

گوگل در رياضي نام عدد بزرگي است كه تشكيل شده است از عدد يك با صد تا صفر جلوي آن. مؤسسين سايت و موتور جستجوي گوگل به شوخي ادعا مي‌كنند كه اين موتور جستجو مي‌تواند اين تعداد اطلاعات (يعني يك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:27
سعيد

نمونه زنده از یک انسان رایانه‌ای

مایکل کروست یکی از اولین نمونه های زنده انسان رایانه ای به شمار می رود که از سال 2001 با استفاده از یک کاشت حلزونی و یک رایانه که در پشت سر وی نصب شده است، می تواند اصوات را بشنود و درک کند. در این راستا، روزنامه لاستمپا مصاحبه ای را با این "سایبروگ" انجام داده است.
"مایکل کروست"، برنامه نویس انفورماتیک، محقق و مولف کتابهایی درباره روابط میان انسان و ماشین با عناوین "نوسازی" و "ذهن جهان گستر" در 7 جولای 2001 درحال رانندگی با یک خودروی کرایه ای در جاده "رنو" واقع در "نوادا" کل شنوایی خود را از دست داد.

مایکل که کم شنوا به دنیا آمده بود، همیشه از دستگاههای سمعک استفاده می کرد و می توانست بعضی از اجزای جملات تلفظ شده توسط دیگران را درک کند. علاوه بر این، برای بازسازی کلام از روش لبخوانی کلمات استفاده می کرد.

پس از دست رفتن کامل شنوایی پیوند یک پروتز کاشت حلزونی و یک رایانه کاشته شده در پشت سر توانست زندگی این برنامه نویس رایانه ای را کاملاً تغییر دهد.

در تفاوت با سمعکهای رایج، این کاشت حلزونی می تواند به طور مکانیکی تمام اصوات را به مغز ارسال کند، اما آواهایی که به مغز می رسند بدون معنی باقی می مانند.

این دستگاه کاشتنی از یک بخش خارجی و یک بخش داخلی تشکیل شده است. بخش خارجی در واقع یک دستگاه پردازشگر زبان است که در پشت گوش قرار می گیرد و دارای میکروفنی است که آواها را دریافت کرده و آنها را به سیگنالهای دیجیتالی تبدیل می کند.

سپس این سیگنالها را به یک قرقره ارسال می کند و از طریق آن به بخش داخلی متصل می شود. قرقره با عبور از پرده صماخ، سیگنالهای دیجیتالی را به یک دستگاه گیرنده می فرستند. در گیرنده، سیگنالهای دیجیتالی به سیگنالهای الکتریکی تبدیل شده و از طریق یک سیم دارای الکترود به رشته های عصب آکوستیک در حلزون گوش ارسال می شوند.

سیگنالهایی که از این تحریک ساخته می شوند به مراکز شنوایی مغز می رسند و در آنجا به صورت آوا تشخیص داده می شوند. به این ترتیب، مایکل کروست ابتدا کلمات را می شنود و بعد معانی آنها را درک می کند.

به دلیل استفاده از این ابزار فناورانه پیچیده، این نویسنده و برنامه نویس آمریکایی خود را یک "سایبورگ" معرفی می کند.
سایبورگ که با عنوان "ارگانیسم سایبرنتیک" نیز شناخته می شود به جانداری گفته می شود که از بخشهای بیولوژیکی و مصنوعی (الکترونیکی، مکانیکی و یا روباتیک) برخوردار است.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:18
سعيد
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.